SMART Craiova

Când marmura se transformă în flacără olimpică

Un nor de praf alb. Un strat gros de praf depus pe ciment în urma marmurei tăiate. Maldăre întregi de bucăți din fostele blocuri de marmură. 22 de zile de muncă. O muncă intensă în urma căreia s-au conturat frumos lucrările dedicate Sportului. În clipele de pauză, cei cinci artiști analizează atent fiecare lucrare, fiecare tăietură. Vor perfecțiune. Ochiul de artist nu ar accepta altceva.

Cu brațele încordate țin strâns echipamentele cu care taie marmura. Un flex de aproximativ zece kilograme. Minute în șir în care fac retușuri, fără a schița pe chip un semn de oboseală.

Protagoniștii taberei din acest an Emilian Popescu, Petre Virgiliu Mogoșanu, Marino Di Prospero, Ferhat Ozgur Gorel, Milton Gravidia vor lăsa Craiovei lucrări care să încânte.

Flacăra eternă. Este lucrarea la care de 22 de zile lucrează Emilian Popescu. Este profesor, iubește arta, iubește sculptura. Ochiul critic de dascăl privește atent fiecare detaliu.

În 2001, Tabăra Drumuri Brâncușiene a început la Târgu-Jiu. Acolo era curator fratele meu Popescu Paul, sculptor profesionist. Din 2013, tabăra a început la Craiova. Fiecare artist are proiectul său pe care încearcă să îl ducă la bun sfârșit. În astfel de simpozioane nu se pot face lucrări figurative. În primul rând, nu există timpul fizic pentru asta, apoi trebuie totuși să ne modernizăm. Eu am făcut și restaurare la București, timp de cinci ani, la Muzeul Național de Artă. Și am încercat atunci să văd ce se ascunde prin depozitele muzeului și am găsit lucrări pe care acum nu le-ar mai pune nimeni. Mă bucur enorm că și în acest an la Craiova la această tabără lucrează o echipă extraordinară. Ne-am ajutat enorm unii pe alții, ne-am sprijinit atunci când a fost cazul. Nu poți să muți un bloc de marmură singur. Avem nevoie de macara, dar și de alte persoane care să susțină, să ridice”,

a spus Emilian Popescu.

Când a ales ideea de lucrare pentru acest an a analizat mult, s-a gândit la fel de mult. Și-a dorit o operă care să reprezinte sportul, dar care să aibă influențe locale, naționale.

Lucrarea mea, Flacăra Eternă, este o compoziție non figurativă sub formă spațială. O lucrare are rolul de a personaliza niște locuri, indiferent de țara, orașul în care o așezi. Eu m-am gândit la o flacără olimpică care este atât de mult legată de sport, căreia i-am adus influențe de la lampele noastre, lampele la care am învățat copil fiind. Și astfel a apărut ideea de a realiza flacăra olimpică care este vie, este dinamică, care are o formă și care se află tot timpul în schimbare. Lucrez numai pe rotund, baza este un fel de sferă, dar nu perfectă că nu suntem mașini să tragem la strung. Am realizat multe lucrări atât de dragi sufletului meu, însă cea mai importantă lucrare cu care mă pot lăuda este cea din 1994 în cadrul unui concurs internațional din Paris, când am participat cu o lucrare figurativă care a fost prezentată în Muzeul Louvre pentru care am obținut marele premiu”,

a completat artistul.

Mai sunt câteva zile în care îi puteți vizita pe cei cinci artiști atât de talentați pe esplanada Centrului Multifuncțional Craiova, la Simpozionul Internațional de Sculptură Drumuri Brâncușiene. Ajuns deja la ediția a VII-a, evenimentul transformă Cetatea Băniei într-o rezidență culturală.

Adauga comentariu

Follow us

Vrei sa primesti cele mai noi stiri pe facebook?