Un strop de magie. Zâmbete de bucurie, satisfacția unei zile perfecte. Un loc creat special pentru copii, un univers în care cei mici prind tainele limbilor străine, în care învață și își construiesc temelia pentru ceea ce urmează, prin metode și programe inteligente. Limba engleză, germană, franceză, spaniolă, chiar și limba chineză, ateliere de creaţie şi workshop-uri pentru dezvoltarea imaginației și încrederii în sine. Corina Braloștițianu este craioveanca care în urmă cu cinci ani s-a hotărât să creeze acest loc dedicat copiilor, Smart School Concept. A creat o familie frumoasă, o familie formată din copii, părinți și profesori. Consideră că nimic nu este mai de preț decât educația.
Povestea Smart School a început la sfârșitul anului 2014. Mamă a trei copii, Corina simțea că trebuie să facă ceva cu timpul ei liber. Lucra ca profesor de limba engleză la o grădiniță privată unde copiii își doreau să învețe și mai multă engleză decât învățau. Avea foarte multe solicitări de la părinți care doreau să își înscrie copiii ca ea să îi învețe limbi străine. În acel moment nu aveau prea multe opțiuni în Craiova. După câteva luni, profesoara a creat propria școală, un spațiu prevăzut cu curte, un loc așa cum a visat. În care copiii să nu fie etichetați, totul să fie natural.
Am avut o echipă de la început care ne-a sprijinit foarte mult. Ne-au trecut pragul în acești ani foarte mulți copii. Încet am încercat să creăm alături de fiecare părinte o relație bazată pe încredere și suport. Noi ne-am făcut treaba aici în clasă, însă și ei trebuie să ne susțină foarte mult. Copilașii care vin de obicei la noi sunt destul de pregătiți să învețe, iar noi împletim jocul cu lucruri extrem de serioase”,
a început povestea Corina Braloștițianu, creatoarea Smart School Concept.
Au adaptat cerințele părinților școlii, ținând cont în primul rând de nevoile copiilor. Au ales astfel să creeze foarte multe pachete deoarece majoritatea copiilor învață mai mult de o limbă străină și astfel au îmbinat două limbi străine și un atelier de creație. Practic vin fac o oră de engleză, apoi au o jumătate de oră un atelier de creație și apoi încă o oră de germană, spaniolă sau franceză. Fiecare pentru ce optează. Acest atelier de creație l-a introdus pentru că este destul de grea trecerea de la limbă la alta. În această jumătate de oră copiii se destind, fac ce le place efectiv, crează. Mici minunății făcute chiar de mânuțele lor, cursuri de bune maniere. La Smart School Concept au loc și ateliere de cultură generală, pe care încearcă să le insereze și în cadrul orelor:
Pentru că la școală, din păcate, nu se acordă mare importanță acestei zone creative sau orelor de cultură generală. Sau se înlocuiesc aceste ore cu matematică, română sau alte minunății, deși copiilor le place foarte mult altfel de activități pentru că îi ajută ulterior în dezvoltarea lor. Ei când vin aici sunt deja extrem de atrași de faptul că există o oarecare zonă în care ei pot să spună ce vor. Nu sunt obligați să-mi spună doamna, să ridice două degețele să răspundă, nici măcar nu le spun că trebuie să ceară voie să meargă la baie sau să bea apă. Mi se pare exagerat pentru secolul în care trăim. Nici noi ca adulți nu am putea să stăm să nu bem apă sau să nu mergem la toaletă când avem nevoie. Este un pic diferit față de o școală normală. Sau atunci când răspundem, răspundem toți în cor să ne asigurăm că știm răspunsul. Chiar dacă unul nu știe, îl învață de la ceilalți și astfel copilul capătă încredere în el. Asta contează cel mai mult, ne dorim ca elevii noștri să crească frumos, să se dezvolte fără complexe”.
La un moment dat au organizat chiar și ateliere de dezvoltare emoțională și i-a încurajat pe părinți să continue și în afara școlii.
La ce vârstă este indicat ca un copil să învețe o limbă străină
Educația timpurie este esențială pentru copil, este practic cea care deschide ferestrele cunoașterii. Corina crede cu tărie în acest lucru, motiv pentru care încurajează părinții să-i ajute pe copii să învețe cât mai devreme o limbă străină.
Cu cât învață mai devreme o limbă străină, cu atât îi va ajuta mai mult, vor putea să învețe un număr foarte mare de limbi străine mult mai ușor. Deoarece creierul lor de când se nasc este oarecum bilingv, poate să învețe un număr nelimitat de limbi străine. Am avut copilași care au început să învețe o limbă străină de la trei ani, iar acum mai fac și germană, spaniolă sau franceză. Anul trecut am avut și cursuri de chineză. Și pot să spun că se descurcau de minune. Mi s-a părut incredibil faptul că pe perioada școlii de vară, avem un contract cu cei de la AIESEC, și avem astfel șansa să avem studenți străini alături de noi. Am fost uimiți să vedem cum în numai 10 minute copiii au învățat să numere în chineză. Deși noi uneori ca și părinți, dar și ca profesori avem tendința să credem că ei sunt copii și învață mai greu și că privesc lucrurile cu foarte multă greutate, că este solicitant pentru ei. Nu este deloc așa, cu cât le oferim mai multe activități și încercăm să îi convingem că este bine pentru ei, cu atât le este mai ușor”,
a completat profesoara.
În ultimul timp, germana a luat un mare avânt. Cu franceza este mai greu. Deși este căutată în alte orașe, în Craiova face pași modești. Din lipsă de informare crede profesoara, deoarece franceza este extrem de importantă în spațiul european și nu numai, iar în România există deja foarte mulți investitori francezi care din păcate nu au personal care să vorbească limba franceză.
Cum se desfășoară o oră la Smart School
Orele de limbi străine la Smart School se desfășoară într-un mod foarte amical. Este important pentru dascăli ca micuții să vină foarte relaxați, să știe foarte bine ce trebuie să facă. Ora începe într-un mod foarte prietenos, încercând să respecte oarecum programa examenelor Cambridge:
Pentru că noi asta facem în principal pregătim copiii după structura examenelor Cambridge. Nu după programa școlară a statului român care este puțin rămasă în urmă. Copilașii din România sunt destul de avansați la limba engleză și atunci programa la clasa a III a și a IV-a ar corespunde celor care intră în clasa pregătitoare sau clasa I. Eu sunt și examinator Cambridge și mergând la training-uri, sesiuni de examinare, am reușit să aflu care este nivelul nostru în comparație cu cel din alte țări. Copiii din România sunt unii dintre cei mai bine pregătiți la engleză și vorbim de examene care se desfășoară la nivel internațional. Și atunci și programele ar trebui un pic updatate”.
Când se obține primul atestat
Nivelul cunoștințelor pe care copiii le dețin decid când este indicat ca aceștia să obțină și primul atestat. Depinde de fiecare copil în parte. Nu este o regulă, copilul nu trebuie forțat, ci doar sprijinit și încurajat. Este important ca micuțul să înțeleagă importanța limbii străine pe care o studiază.
Dacă acel copil care începe la vârstă fragedă învățarea unei limbi străine va fi încurajat, va învăța. În loc să-i punem desene în limba română, de exemplu, îi putem pune în engleză, și apoi urmând cursuri de la cinci la șase ani, după acest an de exemplu ar putea să dea primul examen, deși în programa examenului Cambridge în mod normal este sugerat de la vârsta de șapte ani. Noi am avut copilași care au dat și la vârsta de șase ani examenul și au luat punctaj maxim. Asta pentru că s-au pregătit foarte bine, este important să se familiarizeze cu structura examenului, a exercițiilor, să facă teste, să vadă exact care este nivelul lui, pentru că altfel până va înțelege subiectele va pierde destul de mult. Chiar zilele trecute am avut o fetiță care nu făcuse niciodată engleză. Are opt ani. M-a sunat mama să îmi spună că dăduse un test la școală și s-a descurcat extraordinar și doamna profesoara i-a sugerat să dea un examen la opt ani care în mod normal se dă pe la 10, 11 ani. Am acceptat să o văd. I-am dat niște teste și fetița s-a descurcat extraordinar. Am aflat că învățase singurică de pe tabletă, după softuri educaționale și fetița se juca. A învățat singură”,
a explicat Corina.
La Smart School copiii vor avea posibilitatea să învețe împreună cu profesori nativi. În scurt timp, va începe o colaborare cu școala un profesor francez care s-a mutat cu soția în România și care va preda și engleză, franceză și spaniolă. Părinții săi provin din țări diferite. Și bunicii la fel. Și atunci știe trei limbi străine la perfecție. Acum învață și japoneză. Este exemplul viu pentru copii că o persoană poate să învețe cu ușurință mai multe limbi străine.
Dacă vrei să înveți o limbă străină nu trebuie să fi chiar genial. Limbile străine se învață foarte simplu, trebuie doar să ai deschidere, să asculți și să conversezi. Astfel le învățăm foarte bine. Copiii nu vin aici să învețe o limbă străină să fie profesori, nu trebuie să știe gramatica limbii engleze la perfecție. Trebuie să știe astfel încât să-și dea anumite examene, însă cel mai important este să vorbească corect gramatical și să înțeleagă foarte bine ceea ce aud. În urmă cu câteva săptămâni am fost în Londra și majoritatea cunoștințelor noastre erau români. Te duceai la restaurant, chelnerița româncă, unde ne-am dus numai români, și am mers cu fetița noastră. Și cea mică mi-a zis: mami știi ei nu prea vorbesc corect limba engleză. I-am explicat atunci că așa e, că ei nu au studiat limba engleză, ei au venit aici și primul lucru care a fost important pentru ei a fost să se angajeze”,
a completat profesoara.
Învățarea unei limbi străine nu trebuie să fie doar dorința părintelui, este foarte important ca micuții să fie consultați, să înțeleagă ce înseamnă acest lucru, la ce le poate folosi. Abia după ce se creează această legătură, urmează un set de reguli pe care trebuie să îl aplice.
La Smart School muncește o mână de oameni, pasionați de ceea ce fac.
Momentan suntem destul de puțintei deoarece nici statul nu ne ajută foarte mult. Suntem doar trei momentan, trei profesori care lucrează acum însă mai avem alte persoane din afară care ne ajută, avem un consultant pe parte de marketing, altă persoană pe parte financiară. Însă ne vom mări în curând echipa, o să mai începem ateliere de teatru, începem și cursurile de franceză cu profesorul nativ. Toți cei care suntem aici și care vor mai intra în echipa Smart, trebuie să iubească copiii înainte de toate. Dacă nu reușim să îi facem pe copii să ne placă, nu mai contează foarte mult cunoștințele noastre și diplomele și tot ce este în spate. Dacă nu reușim să le transmitem o anumită stare de bine și de relaxare și să ne apropiem de ei nu putem să depășim o barieră, nu avem nici cum să îi învățăm ceva. Și atunci de cele mai multe ori când am încercat să căutăm profesori care să lucreze la noi ne-am străduit să îi facem să înțeleagă setul nostru de valori și oarecum să ajungem la o înțelegere în ceea ce privește felul în care ne comportăm în clasă”.
Corina iubește copiii. Nu știe sigur dacă a moștenit această dorință de a lucra și a avea aproape pe cei mici de la mama sa care a fost învățătoare, dar știe că în mijlocul celor mici este fericită și împlinită. În tot ceea ce a făcut și-a dorit foarte mult să fie foarte bună. A lucrat la un moment dat în sistemul bancar, visa chiar să facă o carieră în acest domeniu, a lucrat apoi timp de cinci ani în Londra. Printre alte joburi a lucrat și într-o grădiniță. Acesta a fost domeniul care i-a rămas aproape sufletului său:
Întotdeauna am iubit foarte mult copilașii și am avut o relație cu ei foarte apropiată. Iar ai mei copii au venit ca un dar! Am hotărât să avem unul, după care am avut gemenele. Cea mai mare are șase ani, gemenele aproape cinci ani și băiețelul o să facă doi ani în curând. Avem copii minunați, foarte cuminți. Lor le-au plăcut foarte mult activitățile, și chiar faptul că noi am deschis această școală s-a datorat și fetiței noastre. Pentru că atunci când ea avea doi anișori mereu mergea cu mine și la grădinița privată și unde mai predam eu, la o altă școală privată, îi plăcea să fie înconjurată de ceilalți copii. A învățat singură să-și țină creionul privindu-i pe ceilalți copii, a învățat engleză și la un an și jumătate știa deja zeci de cântece în engleză. Îi citeam în franceză și era fascinată. Ea acum face cinci limbi străine: chineză, franceză, germană, spaniolă, engleză. Face și pian, când avem școala de vară și ședințe de tenis și baschet”.
Corina are o familie frumoasă, o școală de care este mândră, colegi minunați, copii și părinți ce fac parte din sufletul ei. Satisfacția cea mai mare atunci când închide seara poarta la Smart School este când copiii nu mai vor să plece din acel loc, rămân să se joace, fie în clase, fie în curte. În curând o să le pregătească o surpriză uriașă, un loc mare de joacă frumos amenajat cu echipamente noi cum sunt doar în parcuri. O altă surpriză pe care o pregătește copiilor Smart School este începând din luna mai, va aduce și câteva instrumente muzicale. Un pian, harpă, chitară și violoncel.
Eu mi-am dus copiii de foarte mici la Filarmonică, deși prima dată au adormit toate trei în primele 20 de minute și toată lumea din sală râdea. Ele și-au dorit să meargă așa că le-am dus. Le place foarte mult muzica. Și din punctul meu de vedere trebuie îmbinată muzica, partea creativă, cu limbile străine și tot ce ține de matematică, română. Dacă nu fac și muzică, sport și puțin desen nu prea vor avea șanse în viitor”,
consideră Corina.
Ce mai mare dezamăgire…
Nu a fost deloc simplu să creeze acest univers dedicat copiilor.
Mai este mult de lucru consideră profesoara, mai trebuie umblat la mentalități, la sistemul educațional în mod special. Ar trebui să existe un strâns parteneriat public-privat care din păcate, potrivit profesoarei, nu funcționează. A avut inițiativa, la un moment dat, să propună ca mult mai mulți profesori să devină examinatori Cambridge. A organizat chiar sesiuni de training pentru profesorii din oraș. Din păcate, nu au fost prea multe solicitări.
S-ar întoarce în sistemul de învățământ de stat, vrea chiar să o facă, dar nu ca angajat, ci ca voluntar. Și-a propus să meargă gratis să împărtășească din experiența ei.
Nu mi-aș mai dori să fiu angajată pentru că din păcate sunt anumite lucruri care nu s-au schimbat. Mi-aș dori însă ca împreună să schimbăm puțin sistemul. Nu voi intra unde nu mi se va da voie. Dacă vor fi dornici și deschiși să învețe ceva, foarte bine vor învăța. Am vorbit cu ceilalți de la celelalte școli și grădinițe private și le-am spus ce noutăți au apărut, ce programe, și chiar le-am sugerat că ar fi grozav să lucreze și ei după ele. Cu cât lucrăm mai mulți după aceste programe bune, cu atât vor fi copiii mai buni. Este loc pentru toată lumea. Sunt foarte multe centre acum în Craiova de limbi străine și părinții chiar au de unde să aleagă. Din fericire pentru mine, toată lumea îmi spune că eu trăiesc într-o bulă înconjurată de copii. Într-adevăr aici, la Smart School, este bula mea de fercire, ne străduim să nu mai vedem dincolo de porțile acestea, și când venim aici efectiv să ne transpunem în ceea ce ar trebui efectiv să fie un profesor, strict într-un suport pentru copilași. Ne străduim foarte mult să nu le transmitem problemele noastre și tot ce se întâmplă în țară, pe stradă, în oraș”,
a mai spus Corina Braloștițianu.
Pe lângă Școala de vară, Smart School Concept organizează tabere pe perioada verii de limba engleză și germană. Ca și noutate, din acest an vor organiza tabere și la Londra.
La Smart Scool sunt așteptați toți copiii isteți care doresc să învețe o limbă străină prin metode interactive, personalizate și adaptate vârstei, care să ducă în cel mai scurt timp la confirmarea celor învățate prin absolvirea examenelor CAMBRIGE, IELTS sau GOETHE, DSD.
Pentru cei care doresc să își înscrie copilul la Smart School o pot face sunând la numerele de telefon: 0771.683.197 sau 0767.14.12.46. Informații suplimentare pot fi solicitate la adresele de
email: smartschoolconcept@yahoo.com sau dcorina_mail@yahoo.com.
Adauga comentariu