Biroul de Marketing și Relații Publice din cadrul Muzeului Olteniei Craiova organizează, cu sprijinul Consiliului Județean Dolj, în perioada 24-26 septembrie 2019, workshop-ul cu tema “MARKETINGUL CULTURAL – Practici curente și tendințe în promovarea instituțiilor culturale”, bucurându-se de prezența unor invitați speciali, precum: Andreea Tănăsascu, fondatoarea primei comunitați online ce promovează IA, ca marcă a culturii identitare româneşti “La blouse roumaine”, Alexandra Zbuchea, prof.univ.dr. în cadrul SNSPA, membru al echipei Europa Creativă și a evenimentului “Noaptea Muzeelor”, Bizon Victoria – “Șezătoare București“.
Deschiderea oficială a acțiunii va avea loc miercuri 25 septembrie 2019, începând cu ora 10.00, în Aula Mihai I a Universității din Craiova, în prezența a numeroși invitați.
Platformă de dezbateri și dialog, “MARKETINGUL CULTURAL – Practici curente și tendințe în valorizarea instituțiilor culturale” urmărește să dezvolte comunitatea specialiștilor în marketing cultural la nivel regional și național și își propune să reunească nu numai experții în marketing ai instituțiilor publice de cultură ci și influenceri culturali, bloggeri, vloggeri, instagrammeri, administrator de grupuri populare pe Facebook, antreprenori culturali precum și reprezentanți ai comunității locale.
Manifestarea va viza teme precum: „Publicurile actuale ale instituțiilor culturale”, „Digitalizarea – instrumente moderne de valorizare a patrimoniului cultural”, „Identitatea vizuală a muzeelor, “Modalități practice de dezvoltarea de produse culturale noi”.
Pe 21 ianuarie 2013, comunitatea La Blouse Roumaine a propus ca ziua de 24 iunie 2013 să marcheze prima celebrare a IEI româneşti sub denumirea de ZIUA UNIVERSALĂ A IEI. Evenimentul s-a bucurat de un succes foarte mare, fiind sărbatorit pe 6 continente, în peste 50 de ţări din lume. Astfel a luat naștere o mișcare culturală de repoziționare a iei, portului și textilelor tradiționale.
Ziua Universală a Iei se sărbătorește în fiecare an pe 24 iunie, odată cu Sânzienele / Drăgaica și Sfântul Ioan de Vară. A fost recunoscută oficial în 2015, 2016 și 2017 de către Primarul orașului Washington D.C., doamna Muriel Bowser, și domnul Justin Trudeau, Primul Ministru al Canadei, cu sprijinul lui Bogdan Banu, al Ambasadei României la Washington și al Comunității Moldovenilor din Ottawa.
Identitatea comunității La blouse roumaine are ca simbol opera marelui pictor francez Henri Matisse, cel care a dăruit universalitatea iei românești prin opera sa “La blouse roumaine”, pictată între 1939 și 1940, la Nisa și expusă acum la Centre Pompidou din Paris.
Adauga comentariu