Cea de-a doua premierăa stagiunii 2021/2022 a Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova este spectacolul Jocul de-a măcelul de Eugène Ionesco. Regia, ilustrația muzicală și mișcarea scenică sunt semnate de Beatrice Rancea, scenografia Vanessa Beca. Primele reprezentații vor avea loc pe 29, 31 octombrie și 6 noiembrie 2021, de la ora 18:00, în Sala Amza Pellea a teatrului.
Jocul de-a măcelul este primul spectacol regizat de Beatrice Rancea pe scena Naționalului craiovean. Alegerea acestei piese scrisă în urmă cu cinci decenii, dar acut actuală azi, vine într-un moment social tensionat de o pandemie care pare a nu se termina.
Textul piesei este tradus de Marcel Aderca iar din distribuție fac parte actorii Adrian Andone, Monica Ardeleanu, Gabriela Baciu, Claudiu Bleonț, Ștefan Cepoi, Anca Dinu, Corina Druc, Dragoș Măceșanu, Nicolae Poghirc, Marian Politic, Nicolae Vicol, Cătălin Vieru, Ioana Andone, Andreea Boldeanu, Mihaela Dobre, Irina Danciu, Karyna Florița, Alexandru Geicu, Simona Grîcleanu, Elena Raluca Ianichi, Roxana Mutu, cu participarea extraordinară a lui Mircea Dinescu.
În toamna aceasta am bucuria să joc într-o premieră pe scena Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova. Tot ce se spune în Jocul de-a măcelul sunt ideile, gândurile, sentimentele lumii de azi în fața pandemiei, în fața morții. De la obsesia sănătății, la absurdul situației de a fi închis, dar în siguranță, de la durerea pierderii copilului, a iubitei sau a iubitului, la discursul care caută din disperare o soluție politică a situației, de la disperarea foamei generată de pandemie, la zădarnica siguranță dată de bogăție, de la fanatismul medical căutător de soluții în fața morții, la capitularea în fața tainei și misterului clipei. Oricât ar fi mintea umană de simplă sau complexă, a trăi este ceva ce ne scapă printre degete!
Claudiu Bleonț, actor
În piesa de teatru Jocul de-a măcelul a lui Eugène Ionesco moartea apasă pe accelerație într-o adevărată cursă nebună spre neant, intrând în oameni ca o bilă de popice. Jocul de-a măcelul este o piesă greu de regizat, vorbește despre fragilitatea și curgerea rapidă a vieții, și o face prin caricaturizarea personajelor, prin exasperarea spectatorilor/cititorilor, prin intoxicare cu situații de viață.
Ștefan Ciobanu, „Eugen Ionescu și Jocul de-a măcelul perpetuu”
Adauga comentariu